© Maks B.
Stručný popis známých ras nejen soustavy Atlantey
Barbaři
Pochází společně s trpaslíky a lidmi z Tery. Barbaři nikdy nebyli příliš družnou
rasou. I v Yrandeya žili v ústraní ve své vlastní čtvrti a jen zřídka se dostávali s
ostatními do kontaktu. To vše je důsledkem války na Teře, kde už téměř žádní
Barbaři nežijí.
Po odchodu povznesených založili dvě říše:
Wargal je nekonečnou sněhovou plání, a barbaři zde žijí v několika údolích,
vyhřívaných žárem země.
Serah je naopak rozpálená poušť, kde se dá žít jen v osamělých oázách.
Jak se zdá Barbarům vyhovuje život v malých skupinách, v drsných podmínkách. I
když jsou k ostatním rasám na první pohled odtažití, je známá jejich vstřícnost a
vůle pomoci všem kdo jsou v nouzi.
Například právě bojovníci Serahu zachránili Azdeirii před armádou Dorelgonských
orků, kdy jejich včasné zapojení pomohlo zvrátit průběh války.
Démoni
Rasa z dalekých světů povznesených se původně jmenovala Démonlorg. Zárodek
hnízda a jedna mladá princezna byli zachráněny Třináctkou povznesených před
jejich odchodem na Atlantey. Zvláštností démonů je, že fungují vlastně jako hnízdo.
Hnízdu vládne královna s malou skupinou inteligencí nadaných pánů a princezen,
zbytek tvoří dělníci či válečníci stvoření vždy podle momentálních potřeb hnízda.
Tito nižší démoni nemají vlastní vědomí, jsou spíše ochočená zvířata.
Právě démon známý jako Nejvyšší, zrozený povznesenou Atalrygon vedl armádu
démonů proti Yrandeya. Poslední známé hnízdo bylo královny Aolghé, která před
nejvyšším prchla na Nergal, kde zůstala s laskavým svolením Dragů.
Dragové
Tajemní a mocní obyvatelé Nergalu. Obří dragové mají krom dvou párů končetin
ještě třetí, křídla. Většina tvorů z Nergalu má šest končetin. Jejich civilizace stagnuje
už po sta tisíce let. Mohlo by se zdát, že svůj vrchol už mají za sebou. Většinu času
tráví ve svých podzemních sídlech v jakémsi telepatickém polospánku. Jejich
potravou je teplo a podzemní voda plná minerálů. Na povrch vylézají jen několik
dnů v roce.
Dragové nemají pohlaví, jednou za pět set tisíc let se v každém dragovy vytvoří
zárodek jednoho až tří vajec, která pokud nejsou oseta během jednoho roku
zaniknou. K osetí je třeba dalších dvou dragů, kteří pomocí telepatie vnesou část své
paměti zárodku. Nositelka vajec, už ne drago, ale Draga -matka, tyto oseté zárodky
může nosit v sobě několik stovek let. Pokud hibernuje i několik tisíc. Teprve, když
sama uzná za vhodné, spustí ve svém těle proces, na jehož konci porodí vejce. Vejce
je třeba uložit do vlhkého a horkého prostředí.
Malý dragové se pak narodí s genetickou pamětí svých rodičů. Jakési vnitřní pouto
však sdílejí jen se svou "matkou".
Podle neověřené legendy, žijí Dragové trvale ve čtyřech rozměrech. Zároveň jsou
schopni používat pátý rozměr k cestování z planety na planetu, což v minulosti
údajně několikrát udělali.
Elfové
Elfové jsou původní rasou povznesených. Podle legendy přiletěli z povznesenými
děti zachráněné z války. Původně se jmenovali Elfarioni, avšak Kirteiros se rozhodl
co nejvíce přetrhat pouta s původním domovem a stejně jako u Demonlorgů jejich
jméno zkrátil.
Elfové jsou výrazní jedinci vynikající především v umění a magii. Je to dáno jejich
vrozenou citlivostí na čtvrtý rozměr. Ti nejmocnější mágové pocházejí právě od elfů.
Také jejich umění boje s mečem je vyhlášené. I přesto jsou Elfové mírumilovní a boj
berou jako poslední možnost. Pokud se však rozhodnou pro boj, jsou velmi
nebezpečný a nelítostný soupeř.
Koboldi
Koboldi jsou nejmladší rasou Atlantey. Šlo původně o domácí mazlíčky,vyšlechtěné
z horských krys. Dorelgonští vědci se šlechtěním jejich rasy pokoušeli zvýšit jejich
inteligenci, sílu i některé další vlastnosti. Jejich cílem bylo vyšlechtění levné
pracovní síly. V závěru války tří říší se skupina koboldů vzbouřila a unikla do
podzemních tunelů pod Dorelgonem, kde se zabarikádovali. V Podzemí žili stovky
let, podařilo se jim zde přežít, zatímco na povrchu řádila nákaza Korboi´lan.
Nakonec opustili podzemí někdy v době krátce po odchodu povznesených. Usadili
se v troskách Dorelgonu, kde vzývali sochy starých orků, jako své bohy-stvořitele.
Po příjezdu šedé hordy se stali dobrovolnými otroky, druhořadými členy hordy.
Lidé
Lidé pocházejí z Tery, kde pomalu získávali převahu nad Barbary a Trpaslíky.
Původně povznesení neměli v úmyslu přivést je na Atlantey, přišli jim ještě příliš
primitivní a násilní. Kirteiros nakonec rozhodl, že vybranou skupinu, žijící stranou
ostatních přeci jen vezme.
V Yrandeya se dokázali rychle přizpůsobit nabízenému pokroku, patrně nejvíce
dychtili po nových vědomostech a pokroku. Bohužel, část z nich se ve válce s
démony přidala na stranu nejvyššího. S jejich pomocí se mu podařilo ovládnout
město. Staré křivdy však byli po válce smazány. Lidé se tak vydali do všech koutů
Atlantey.
Jako první jich část z nich, dávno před válkou opustilo Yrandeya, aby společně s
trpaslíky a elfy založili Azdeirii. Poslední opustili Yrandeya Frillové, kteří založili
Frillské císařství. Po sto letech však mezi vládci císařství vypukl boj o moc, který
skončil krvavou válkou. Poražení odešli dál na východ, kde založili nové impérium,
ke kterému se později přidala část Rudohorských oblačných elfů, po té co byla jejich
země napadena dragem. Tak vzniklo Impérium Zinzarag. Část lidí, kteří odešli z
Frillského císařství, založila s Trpaslíky Randůr.
Orkové
Orkové jsou původní rasou Atlantey. Zpočátku byli pouze otroky v řadách mocných
říší trollů. své pány však brzy předčili svou inteligencí a obratností. Bylo jen
otázkou času, než se vzbouří a sami se chopí vlády. Postupně vznikli tři země, v
nichž žili převážně tři různé rasy.
Dorelgon patřil šedým orkům a vynikal technickou převahou.
Teišrach se stal domovem zelených orků, žijících v souladu s přírodou.
Rudí orkové založili Niturianskou říši, rozkládající se za mořem. Rudí byli
nejsilnější rasa vyšlechtěných válečníků. To jejich země rozpoutala válku tří říší.
Po nemrtvé zkáze a ztrátě Dorelgonu i Teišrachu se zelení a šedí přesunuli na
kontinent Niturianů, kde na troskách poražené říše rudých, vznikla nová země
sjednocených orků. Zde se pod vedením živoucího boha Gorna vzdali veškeré
technologie a žili prostým životem pod jeho vládou.
Teprve po odchodu povznesených, se díky několika událostem, zelení a šedí
rozhodli vrátit do své domoviny nyní obývané lidmi, trpaslíky, saury, barbary a
elfy. Zatímco zelení přistáli na Frillském pobřeží a rozpoutali zde první orkskou
válku, šedí přistáli v Dorelgonu. Nikým nerušeni zde začali znovu budovat svou
dávnou říši, netušíc, že na druhé straně hor je Azdeiria.
Sauři
Sauři jsou starobylou rasou, jejich civilizace byla na vrcholu před milióny let.
Původně žili na Teře. Jejich město, mocné Sauropolis bylo skloubením technologie a
přírody. Tisíciletá civilizace vytvořila první nebeské lodě a začínala s průzkumem
okolního vesmíru. Tvrdí se, že se tehdy setkali i s Dragy z Nergalu.
Pak se objevili Sar-sha, zloději těl. Pokusili se ovládnout jejich civilizaci. Došlo k
válce, která vedla ke kataklyzmatu. Saurům se podařilo zachránit několik tisíc,
převážně mladých, na lodi zvané Chronosféra, která je měla pomocí časového skoku
přenést o několik století dopředu, než se prostředí na Teře vrátí do normálu. Díky
sabotáži však loď přeskočila milióny let a většina saurů ztratila paměť.
Poškozenou loď naštěstí našel Kirteiros, který je zachránil a odvezl na Atlantey.
Sar-sha
Sar-sha, na první pohled jen obyčejný plyn. Tvorové, kteří se vyvinuli na plynném
obru. Původně šlo o jedinou bytost, Sha, která se rozdělila na první čtyři Sar-sha.
Nejspíš by na svém domovském světě žili dodnes nebýt Zaylů, humanoidů, kteří se
vyvinuli na nedalekém měsíci. Díky nim Sar-sha zjistili, že mohou vstoupit do těl
hmotnějších tvorů a tak je ovládat. O těchto plynných bytostech není známo
mnoho, existuje však domněnka, že jsou schopni řídit svou evoluci.
Sirény
Sirény jsou nejpodivnější rasou Atlantey, neboť jsou ve skutečnosti rostliny. Vyvinuli
se z jediného stromu rostoucího v údolí kdesi na jižním kontinentu. Strom pohltil
několik trollů, z jejichž DNA vznikli první divoké sirény. Od svých obětí převzali
částečně i rozmnožovací proces. Díky původu z ledových trollů jsou sirény stále
navyklé na chlad. Žijí na jižním ledovém kontinentu. Na konci války tří říší se druhá
generace sirén vyvinutá z orků přesunula na sever, kde na ledových pláních severně
od Wargalu, kam je přivedla matka Dhária založili Nerdíl.
Hlavní potravou Sirén jsou na minerály bohaté tekutiny. Nepohrdnou ovšem ani
běžným jídlem ostatních ras. K životu též potřebují sluneční svit, i když většina
nemá v oblibě velké teplo, což je nejspíš způsobeno jejich původem.
Sirény se rodí pouze ženy, proto jako "Otce" vždy volí muže z ostatních ras.
Nerdílské sirény se však rozmnožují pouze minimálně. O první generaci sirén z jižní
ledové země se momentálně nic neví.
O původu Stromu "První matky" se též nic neví. Legendární údolí se zatím
nepodařilo nalézt.
Trpaslíci
Trpaslíci pochází, stejně jako lidé a barbaři z Tery. Když povznesení znovuoživili
kontinent na Atlantey, přivedli několik kmenů do bájného Yrandeya.
Nejlépe se příslušníci této rasy cítí v podzemí, kde si dokáží samy "stvořit" svůj svět.
Jejich mistři kamene, dokáží vytesat pozoruhodná díla. Stejně tak jsou vyhlášení
jejich kováři, šperkaři a technici. Dalším oborem, kde vynikají je Archeologie a
reverzní inženýrství. Díky tomu mohou znovu obnovit mnoho ztracených
technologií. Pak je tu samozřejmě jejich záliba v alkoholu všeho druhu a různých,
převážně hazardních hrách.
Magie je jim však takřka bezvýhradně zapovězena. Dokonce odolávají i pokusům o
léčení pomocí magie. Velký mág Ylazior, tvrdil, že trpaslíci mají v genech pevné
ukotvení v třetím rozměru z čehož pramení jejich necitlivost vůči čtvrtému a
pátému rozměru.
Trpaslíci se sdružují v klanech, což jsou jakési velké rodiny. "Matkou" takového
klanu, je vždy nejstarší žena. Ta se stará o veškerý běžný chod, obchodní záležitosti i
práci jejích členů. "Vnější politiku" pak řeší její muž. Trpaslíci též nemají klasické
svatby. Pokud se spolu dvojice rozhodne žít a zplodit děti, uzavřou "smlouvu o
svazku", která je časově omezena do patnácti let nejmladšího potomka. Po tuto
dobu jsou klanem bráni jako partneři a členové klanu. V případě, že jsou z
rozdílných klanů, jsou po tuto dobu bráni jako členové v obou klanech. Smlouvu o
svazku stvrzuje vždy Matka klanu (obě Matky).
V patnácti letech se děti stávají dospělými a pokud mají rodiče z rozdílných klanů,
mohou si svůj nový klan vybrat z těchto dvou sami.
Jediná čistě trpasličí říše je Rudohorské království, rozprostírající se v podzemí
Rudých hor. Vládcem je král, jež svou vládu vždy předává nejstaršímu synovi. Šest
nejmocnějších klanů království mu pak přiděluje své rádce. Sedmého si volí sám
král.
Trpaslíci dále žijí společně s lidmi v Randůru, kterému vládne volený senát pěti lidí a
pěti trpaslíků, kteří vyberou jedenáctého z význačných obyvatel Randuru, který pak
senátu předsedá.
Posledním místem, kde trpaslíci žijí je pak Azdeiria, nejstarší svobodná říše. Lidé,
elfové a trpaslíci tu žijí společně pod vedením nejvyšší rady, složené ze zástupců
všech tří ras.
Trolové
Trolové se vyvinuli na Atlantey, ze stejného předka jako orkové. Z počátku těžili ze
své velikosti, síly a rychlé regenerace. To jim dávalo výhodu nad orky, které
zotročili. Mocná říše Trolů však byla založená na tvrdé, otrocké práci orků. Ti se
nakonec vzbouřili a své pány vyhnali do těžko přístupných koutů Atlantey. jediní
potomci slavné říše trolů tak přežili na Planině předků, rozkládající se vysoko v
horách nad Dorelgonem. Díky nepřístupnému terénu zdejší trolové přežili i
nemrtvou nákazu. Další klan Rynatských trolů využil toho, že výbuch sopky na
západě připojil jejich ostrov k pevnině. Zautočili na trpasličí město Khal dagor,
které nakonec dobili. O ledových trolech z Jižní země není známo nic bližšího.
Avšak vzhledem k vyprávění Matky Dharie-Hingar je velmi pravděpodobné, že byli
vyhubeni první generací Sirén.
Rasy a jejich původ
Strážci Atlantey