Unikátní kombinace Scifi a Fantasy se spoustou akce. Příběhy obyčejných i neobyčejných hrdinů ze světa Atlantey www.atlantey.cz Maks B.  
© Maks B.

Stručný popis známých ras nejen soustavy Atlantey

Barbaři

Pochází společně s trpaslíky a lidmi z Tery.  Barbaři nikdy nebyli příliš družnou rasou. I v Yrandeya žili v ústraní ve své vlastní čtvrti a jen zřídka se dostávali s ostatními do kontaktu. To vše je důsledkem války na Teře, kde už téměř žádní Barbaři nežijí. Po odchodu povznesených založili dvě říše: Wargal je nekonečnou sněhovou plání, a barbaři zde žijí v několika údolích, vyhřívaných žárem země. Serah je naopak rozpálená poušť, kde se dá žít jen v osamělých oázách. Jak se zdá Barbarům vyhovuje život v malých skupinách, v drsných podmínkách. I když jsou k ostatním rasám na první pohled odtažití, je známá jejich vstřícnost a vůle pomoci všem kdo jsou v nouzi. Například právě bojovníci Serahu zachránili Azdeirii před armádou Dorelgonských orků, kdy jejich včasné zapojení pomohlo zvrátit průběh války.

Démoni

Rasa z dalekých světů povznesených se původně jmenovala Démonlorg. Zárodek hnízda a jedna mladá princezna byli zachráněny Třináctkou povznesených před jejich odchodem na Atlantey. Zvláštností démonů je, že fungují vlastně jako hnízdo. Hnízdu vládne královna s malou skupinou inteligencí nadaných pánů a princezen, zbytek tvoří dělníci či válečníci stvoření vždy podle momentálních potřeb hnízda. Tito nižší démoni nemají vlastní vědomí, jsou spíše ochočená zvířata. Právě démon známý jako Nejvyšší, zrozený povznesenou Atalrygon vedl armádu démonů proti Yrandeya. Poslední známé hnízdo bylo královny Aolghé, která před nejvyšším prchla na Nergal, kde zůstala s laskavým svolením Dragů.

Dragové

Tajemní a mocní obyvatelé Nergalu. Obří dragové mají krom dvou párů končetin ještě třetí, křídla. Většina tvorů z Nergalu má šest končetin. Jejich civilizace stagnuje už po sta tisíce let. Mohlo by se zdát, že svůj vrchol už mají za sebou. Většinu času tráví ve svých podzemních sídlech v jakémsi telepatickém polospánku. Jejich potravou je teplo a podzemní voda plná minerálů. Na povrch vylézají jen několik dnů v roce. Dragové nemají pohlaví, jednou za pět set tisíc let se v každém dragovy vytvoří zárodek jednoho až tří vajec, která pokud nejsou oseta během jednoho roku zaniknou. K osetí je třeba dalších dvou dragů, kteří pomocí telepatie vnesou část své paměti zárodku. Nositelka vajec, už ne drago, ale Draga -matka,  tyto oseté zárodky může nosit v sobě několik stovek let. Pokud hibernuje i několik tisíc. Teprve, když sama uzná za vhodné, spustí ve svém těle proces, na jehož konci porodí vejce. Vejce je třeba uložit do vlhkého a horkého prostředí. Malý dragové se pak narodí s genetickou pamětí svých rodičů. Jakési vnitřní pouto však sdílejí jen se svou "matkou". Podle neověřené legendy, žijí Dragové trvale ve čtyřech rozměrech. Zároveň jsou schopni používat pátý rozměr k cestování z planety na planetu, což v minulosti údajně několikrát udělali.

Elfové

Elfové jsou původní rasou povznesených. Podle legendy přiletěli z povznesenými děti zachráněné z války. Původně se jmenovali Elfarioni, avšak Kirteiros se rozhodl co nejvíce přetrhat pouta s původním domovem a stejně jako u Demonlorgů jejich jméno zkrátil. Elfové jsou výrazní jedinci vynikající především v umění a magii. Je to dáno jejich vrozenou citlivostí na čtvrtý rozměr. Ti nejmocnější mágové pocházejí právě od elfů. Také jejich umění boje s mečem je vyhlášené. I přesto jsou Elfové mírumilovní a boj berou jako poslední možnost. Pokud se však rozhodnou pro boj, jsou velmi nebezpečný a nelítostný soupeř.

Koboldi

Koboldi jsou nejmladší rasou Atlantey. Šlo původně o domácí mazlíčky,vyšlechtěné z horských krys. Dorelgonští vědci se šlechtěním jejich rasy pokoušeli zvýšit jejich inteligenci, sílu i některé další vlastnosti. Jejich cílem bylo vyšlechtění levné pracovní síly. V závěru války tří říší se skupina koboldů vzbouřila a unikla do podzemních tunelů pod Dorelgonem, kde se zabarikádovali. V Podzemí žili stovky let, podařilo se jim zde přežít, zatímco na povrchu řádila nákaza Korboi´lan. Nakonec opustili podzemí někdy v době krátce po odchodu povznesených. Usadili se v troskách Dorelgonu, kde vzývali sochy starých orků, jako své bohy-stvořitele. Po příjezdu šedé hordy se stali dobrovolnými otroky, druhořadými členy hordy.

Lidé

Lidé pocházejí z Tery, kde pomalu získávali převahu nad Barbary a Trpaslíky. Původně povznesení neměli v úmyslu přivést je na Atlantey, přišli jim ještě příliš primitivní a násilní. Kirteiros nakonec rozhodl, že vybranou skupinu, žijící stranou ostatních přeci jen vezme. V Yrandeya se dokázali rychle přizpůsobit nabízenému pokroku, patrně nejvíce dychtili po nových vědomostech a pokroku. Bohužel, část z nich se ve válce s démony přidala na stranu nejvyššího. S jejich pomocí se mu podařilo ovládnout město. Staré křivdy však byli po válce smazány. Lidé se tak vydali do všech koutů Atlantey. Jako první jich část z nich, dávno před válkou opustilo Yrandeya, aby společně s trpaslíky a elfy založili Azdeirii. Poslední opustili Yrandeya Frillové, kteří založili Frillské císařství. Po sto letech však mezi vládci císařství vypukl boj o moc, který skončil krvavou válkou. Poražení odešli dál na východ, kde založili nové impérium, ke kterému se později přidala část Rudohorských oblačných elfů, po té co byla jejich země napadena dragem. Tak vzniklo Impérium Zinzarag. Část lidí, kteří odešli z Frillského císařství, založila s Trpaslíky Randůr.

Orkové

Orkové jsou původní rasou Atlantey. Zpočátku byli pouze otroky v řadách mocných říší trollů. své pány však brzy předčili svou inteligencí a obratností. Bylo jen otázkou času, než se vzbouří a sami se chopí vlády. Postupně vznikli tři země, v nichž žili převážně tři různé rasy. Dorelgon patřil šedým orkům a vynikal technickou převahou. Teišrach se stal domovem zelených orků, žijících v souladu s přírodou. Rudí orkové založili Niturianskou říši, rozkládající se za mořem. Rudí byli nejsilnější rasa vyšlechtěných válečníků. To jejich země rozpoutala válku tří říší. Po nemrtvé zkáze a ztrátě Dorelgonu i Teišrachu se zelení a šedí přesunuli na kontinent Niturianů, kde na troskách poražené říše rudých, vznikla nová země sjednocených orků. Zde se pod vedením živoucího boha Gorna vzdali veškeré technologie a žili prostým životem pod jeho vládou. Teprve po odchodu povznesených, se díky několika událostem, zelení a šedí rozhodli vrátit do své domoviny nyní obývané lidmi, trpaslíky, saury, barbary a elfy. Zatímco zelení přistáli na Frillském pobřeží a rozpoutali zde první orkskou válku, šedí přistáli v Dorelgonu. Nikým nerušeni zde začali znovu budovat svou dávnou říši, netušíc, že na druhé straně hor je Azdeiria.

Sauři

Sauři jsou starobylou rasou, jejich civilizace byla na vrcholu před milióny let. Původně žili na Teře. Jejich město, mocné Sauropolis bylo skloubením technologie a přírody. Tisíciletá civilizace vytvořila první nebeské lodě a začínala s průzkumem okolního vesmíru. Tvrdí se, že se tehdy setkali i s Dragy z Nergalu. Pak se objevili Sar-sha, zloději těl. Pokusili se ovládnout jejich civilizaci. Došlo k válce, která vedla ke kataklyzmatu. Saurům se podařilo zachránit několik tisíc, převážně mladých, na lodi zvané Chronosféra, která je měla pomocí časového skoku přenést o několik století dopředu, než se prostředí na Teře vrátí do normálu. Díky sabotáži však loď přeskočila milióny let a většina saurů ztratila paměť. Poškozenou loď naštěstí našel Kirteiros, který je zachránil a odvezl na Atlantey.

Sar-sha

Sar-sha, na první pohled jen obyčejný plyn. Tvorové, kteří se vyvinuli na plynném obru. Původně šlo o jedinou bytost, Sha, která se rozdělila na první čtyři Sar-sha. Nejspíš by na svém domovském světě žili dodnes nebýt Zaylů, humanoidů, kteří se vyvinuli na nedalekém měsíci. Díky nim Sar-sha zjistili, že mohou vstoupit do těl hmotnějších tvorů a tak je ovládat. O těchto plynných bytostech není známo mnoho, existuje však domněnka, že jsou schopni řídit svou evoluci.

Sirény

Sirény jsou nejpodivnější rasou Atlantey, neboť jsou ve skutečnosti rostliny. Vyvinuli se z jediného stromu rostoucího v údolí kdesi na jižním kontinentu. Strom pohltil několik trollů, z jejichž DNA vznikli první divoké sirény. Od svých obětí převzali částečně i rozmnožovací proces. Díky původu z ledových trollů jsou sirény stále navyklé na chlad. Žijí na jižním ledovém kontinentu. Na konci války tří říší se druhá generace sirén vyvinutá z orků přesunula na sever, kde na ledových pláních severně od Wargalu, kam je přivedla matka Dhária založili Nerdíl. Hlavní potravou Sirén jsou na minerály bohaté tekutiny. Nepohrdnou ovšem ani běžným jídlem ostatních ras. K životu též potřebují sluneční svit, i když většina nemá v oblibě velké teplo, což je nejspíš způsobeno jejich původem. Sirény se rodí pouze ženy, proto jako "Otce" vždy volí muže z ostatních ras. Nerdílské sirény se však rozmnožují pouze minimálně. O první generaci sirén z jižní ledové země se momentálně nic neví. O původu Stromu "První matky" se též nic neví. Legendární údolí se zatím nepodařilo nalézt.

Trpaslíci

Trpaslíci pochází, stejně jako lidé a barbaři z Tery. Když povznesení znovuoživili kontinent na Atlantey, přivedli několik kmenů do bájného Yrandeya. Nejlépe se příslušníci této rasy cítí v podzemí, kde si dokáží samy "stvořit" svůj svět. Jejich mistři kamene, dokáží vytesat pozoruhodná díla. Stejně tak jsou vyhlášení jejich kováři, šperkaři a technici. Dalším oborem, kde vynikají je Archeologie a reverzní inženýrství. Díky tomu mohou znovu obnovit mnoho ztracených technologií. Pak je tu samozřejmě jejich záliba v alkoholu všeho druhu a různých, převážně hazardních hrách. Magie je jim však takřka bezvýhradně zapovězena. Dokonce odolávají i pokusům o léčení pomocí magie. Velký mág Ylazior, tvrdil, že trpaslíci mají v genech pevné ukotvení v třetím rozměru z čehož pramení jejich necitlivost vůči čtvrtému a pátému rozměru. Trpaslíci se sdružují v klanech, což jsou jakési velké rodiny. "Matkou" takového klanu, je vždy nejstarší žena. Ta se stará o veškerý běžný chod, obchodní záležitosti i práci jejích členů. "Vnější politiku" pak řeší její muž. Trpaslíci též nemají klasické svatby. Pokud se spolu dvojice rozhodne žít a zplodit děti, uzavřou "smlouvu o svazku", která je časově omezena do patnácti let nejmladšího potomka. Po tuto dobu jsou klanem bráni jako partneři a členové klanu. V případě, že jsou z rozdílných klanů, jsou po tuto dobu bráni jako členové v obou klanech. Smlouvu o svazku stvrzuje vždy Matka klanu (obě Matky). V patnácti letech se děti stávají dospělými a pokud mají rodiče z rozdílných klanů, mohou si svůj nový klan vybrat z těchto dvou sami. Jediná čistě trpasličí říše je Rudohorské království, rozprostírající se v podzemí Rudých hor. Vládcem je král, jež svou vládu vždy předává nejstaršímu synovi. Šest nejmocnějších klanů království mu pak přiděluje své rádce. Sedmého si volí sám král. Trpaslíci dále žijí společně s lidmi v Randůru, kterému vládne volený senát pěti lidí a pěti trpaslíků, kteří vyberou jedenáctého z význačných obyvatel Randuru, který pak senátu předsedá. Posledním místem, kde trpaslíci žijí je pak Azdeiria, nejstarší svobodná říše. Lidé, elfové a trpaslíci tu žijí společně pod vedením nejvyšší rady, složené ze zástupců všech tří ras.

Trolové

Trolové se vyvinuli na Atlantey, ze stejného předka jako orkové. Z počátku těžili ze své velikosti, síly a rychlé regenerace. To jim dávalo výhodu nad orky, které zotročili. Mocná říše Trolů však byla založená na tvrdé, otrocké práci orků. Ti se nakonec vzbouřili a své pány vyhnali do těžko přístupných koutů Atlantey. jediní potomci slavné říše trolů tak přežili na Planině předků, rozkládající se vysoko v horách nad Dorelgonem. Díky nepřístupnému terénu zdejší trolové přežili i nemrtvou nákazu. Další klan Rynatských trolů využil toho, že výbuch sopky na západě připojil jejich ostrov k pevnině. Zautočili na trpasličí město Khal dagor, které nakonec dobili. O ledových trolech z Jižní země není známo nic bližšího. Avšak vzhledem k vyprávění Matky Dharie-Hingar je velmi pravděpodobné, že byli vyhubeni první generací Sirén.

Rasy a jejich původ

     Strážci Atlantey
Unikátní kombinace Scifi a Fantasy se spoustou akce. Příběhy obyčejných i neobyčejných hrdinů ze světa Atlantey www.atlantey.cz Maks B.
Maks B.

Stručný popis známých ras nejen

soustavy Atlantey

Barbaři

Pochází společně s trpaslíky a lidmi z Tery.  Barbaři nikdy nebyli příliš družnou rasou. I v Yrandeya žili v ústraní ve své vlastní čtvrti a jen zřídka se dostávali s ostatními do kontaktu. To vše je důsledkem války na Teře, kde už téměř žádní Barbaři nežijí. Po odchodu povznesených založili dvě říše: Wargal je nekonečnou sněhovou plání, a barbaři zde žijí v několika údolích, vyhřívaných žárem země. Serah je naopak rozpálená poušť, kde se dá žít jen v osamělých oázách. Jak se zdá Barbarům vyhovuje život v malých skupinách, v drsných podmínkách. I když jsou k ostatním rasám na první pohled odtažití, je známá jejich vstřícnost a vůle pomoci všem kdo jsou v nouzi. Například právě bojovníci Serahu zachránili Azdeirii před armádou Dorelgonských orků, kdy jejich včasné zapojení pomohlo zvrátit průběh války.

Démoni

Rasa z dalekých světů povznesených se původně jmenovala Démonlorg. Zárodek hnízda a jedna mladá princezna byli zachráněny Třináctkou povznesených před jejich odchodem na Atlantey. Zvláštností démonů je, že fungují vlastně jako hnízdo. Hnízdu vládne královna s malou skupinou inteligencí nadaných pánů a princezen, zbytek tvoří dělníci či válečníci stvoření vždy podle momentálních potřeb hnízda. Tito nižší démoni nemají vlastní vědomí, jsou spíše ochočená zvířata. Právě démon známý jako Nejvyšší, zrozený povznesenou Atalrygon vedl armádu démonů proti Yrandeya. Poslední známé hnízdo bylo královny Aolghé, která před nejvyšším prchla na Nergal, kde zůstala s laskavým svolením Dragů.

Dragové

Tajemní a mocní obyvatelé Nergalu. Obří dragové mají krom dvou párů končetin ještě třetí, křídla. Většina tvorů z Nergalu má šest končetin. Jejich civilizace stagnuje už po sta tisíce let. Mohlo by se zdát, že svůj vrchol už mají za sebou. Většinu času tráví ve svých podzemních sídlech v jakémsi telepatickém polospánku. Jejich potravou je teplo a podzemní voda plná minerálů. Na povrch vylézají jen několik dnů v roce. Dragové nemají pohlaví, jednou za pět set tisíc let se v každém dragovy vytvoří zárodek jednoho až tří vajec, která pokud nejsou oseta během jednoho roku zaniknou. K osetí je třeba dalších dvou dragů, kteří pomocí telepatie vnesou část své paměti zárodku. Nositelka vajec, už ne drago, ale Draga -matka,  tyto oseté zárodky může nosit v sobě několik stovek let. Pokud hibernuje i několik tisíc. Teprve, když sama uzná za vhodné, spustí ve svém těle proces, na jehož konci porodí vejce. Vejce je třeba uložit do vlhkého a horkého prostředí. Malý dragové se pak narodí s genetickou pamětí svých rodičů. Jakési vnitřní pouto však sdílejí jen se svou "matkou". Podle neověřené legendy, žijí Dragové trvale ve čtyřech rozměrech. Zároveň jsou schopni používat pátý rozměr k cestování z planety na planetu, což v minulosti údajně několikrát udělali.

Elfové

Elfové jsou původní rasou povznesených. Podle legendy přiletěli z povznesenými děti zachráněné z války. Původně se jmenovali Elfarioni, avšak Kirteiros se rozhodl co nejvíce přetrhat pouta s původním domovem a stejně jako u Demonlorgů jejich jméno zkrátil. Elfové jsou výrazní jedinci vynikající především v umění a magii. Je to dáno jejich vrozenou citlivostí na čtvrtý rozměr. Ti nejmocnější mágové pocházejí právě od elfů. Také jejich umění boje s mečem je vyhlášené. I přesto jsou Elfové mírumilovní a boj berou jako poslední možnost. Pokud se však rozhodnou pro boj, jsou velmi nebezpečný a nelítostný soupeř.

Koboldi

Koboldi jsou nejmladší rasou Atlantey. Šlo původně o domácí mazlíčky,vyšlechtěné z horských krys. Dorelgonští vědci se šlechtěním jejich rasy pokoušeli zvýšit jejich inteligenci, sílu i některé další vlastnosti. Jejich cílem bylo vyšlechtění levné pracovní síly. V závěru války tří říší se skupina koboldů vzbouřila a unikla do podzemních tunelů pod Dorelgonem, kde se zabarikádovali. V Podzemí žili stovky let, podařilo se jim zde přežít, zatímco na povrchu řádila nákaza Korboi´lan. Nakonec opustili podzemí někdy v době krátce po odchodu povznesených. Usadili se v troskách Dorelgonu, kde vzývali sochy starých orků, jako své bohy-stvořitele. Po příjezdu šedé hordy se stali dobrovolnými otroky, druhořadými členy hordy.

Lidé

Lidé pocházejí z Tery, kde pomalu získávali převahu nad Barbary a Trpaslíky. Původně povznesení neměli v úmyslu přivést je na Atlantey, přišli jim ještě příliš primitivní a násilní. Kirteiros nakonec rozhodl, že vybranou skupinu, žijící stranou ostatních přeci jen vezme. V Yrandeya se dokázali rychle přizpůsobit nabízenému pokroku, patrně nejvíce dychtili po nových vědomostech a pokroku. Bohužel, část z nich se ve válce s démony přidala na stranu nejvyššího. S jejich pomocí se mu podařilo ovládnout město. Staré křivdy však byli po válce smazány. Lidé se tak vydali do všech koutů Atlantey. Jako první jich část z nich, dávno před válkou opustilo Yrandeya, aby společně s trpaslíky a elfy založili Azdeirii. Poslední opustili Yrandeya Frillové, kteří založili Frillské císařství. Po sto letech však mezi vládci císařství vypukl boj o moc, který skončil krvavou válkou. Poražení odešli dál na východ, kde založili nové impérium, ke kterému se později přidala část Rudohorských oblačných elfů, po té co byla jejich země napadena dragem. Tak vzniklo Impérium Zinzarag. Část lidí, kteří odešli z Frillského císařství, založila s Trpaslíky Randůr.

Orkové

Orkové jsou původní rasou Atlantey. Zpočátku byli pouze otroky v řadách mocných říší trollů. své pány však brzy předčili svou inteligencí a obratností. Bylo jen otázkou času, než se vzbouří a sami se chopí vlády. Postupně vznikli tři země, v nichž žili převážně tři různé rasy. Dorelgon patřil šedým orkům a vynikal technickou převahou. Teišrach se stal domovem zelených orků, žijících v souladu s přírodou. Rudí orkové založili Niturianskou říši, rozkládající se za mořem. Rudí byli nejsilnější rasa vyšlechtěných válečníků. To jejich země rozpoutala válku tří říší. Po nemrtvé zkáze a ztrátě Dorelgonu i Teišrachu se zelení a šedí přesunuli na kontinent Niturianů, kde na troskách poražené říše rudých, vznikla nová země sjednocených orků. Zde se pod vedením živoucího boha Gorna vzdali veškeré technologie a žili prostým životem pod jeho vládou. Teprve po odchodu povznesených, se díky několika událostem, zelení a šedí rozhodli vrátit do své domoviny nyní obývané lidmi, trpaslíky, saury, barbary a elfy. Zatímco zelení přistáli na Frillském pobřeží a rozpoutali zde první orkskou válku, šedí přistáli v Dorelgonu. Nikým nerušeni zde začali znovu budovat svou dávnou říši, netušíc, že na druhé straně hor je Azdeiria.

Sauři

Sauři jsou starobylou rasou, jejich civilizace byla na vrcholu před milióny let. Původně žili na Teře. Jejich město, mocné Sauropolis bylo skloubením technologie a přírody. Tisíciletá civilizace vytvořila první nebeské lodě a začínala s průzkumem okolního vesmíru. Tvrdí se, že se tehdy setkali i s Dragy z Nergalu. Pak se objevili Sar-sha, zloději těl. Pokusili se ovládnout jejich civilizaci. Došlo k válce, která vedla ke kataklyzmatu. Saurům se podařilo zachránit několik tisíc, převážně mladých, na lodi zvané Chronosféra, která je měla pomocí časového skoku přenést o několik století dopředu, než se prostředí na Teře vrátí do normálu. Díky sabotáži však loď přeskočila milióny let a většina saurů ztratila paměť. Poškozenou loď naštěstí našel Kirteiros, který je zachránil a odvezl na Atlantey.

Sar-sha

Sar-sha, na první pohled jen obyčejný plyn. Tvorové, kteří se vyvinuli na plynném obru. Původně šlo o jedinou bytost, Sha, která se rozdělila na první čtyři Sar-sha. Nejspíš by na svém domovském světě žili dodnes nebýt Zaylů, humanoidů, kteří se vyvinuli na nedalekém měsíci. Díky nim Sar-sha zjistili, že mohou vstoupit do těl hmotnějších tvorů a tak je ovládat. O těchto plynných bytostech není známo mnoho, existuje však domněnka, že jsou schopni řídit svou evoluci.

Sirény

Sirény jsou nejpodivnější rasou Atlantey, neboť jsou ve skutečnosti rostliny. Vyvinuli se z jediného stromu rostoucího v údolí kdesi na jižním kontinentu. Strom pohltil několik trollů, z jejichž DNA vznikli první divoké sirény. Od svých obětí převzali částečně i rozmnožovací proces. Díky původu z ledových trollů jsou sirény stále navyklé na chlad. Žijí na jižním ledovém kontinentu. Na konci války tří říší se druhá generace sirén vyvinutá z orků přesunula na sever, kde na ledových pláních severně od Wargalu, kam je přivedla matka Dhária založili Nerdíl. Hlavní potravou Sirén jsou na minerály bohaté tekutiny. Nepohrdnou ovšem ani běžným jídlem ostatních ras. K životu též potřebují sluneční svit, i když většina nemá v oblibě velké teplo, což je nejspíš způsobeno jejich původem. Sirény se rodí pouze ženy, proto jako "Otce" vždy volí muže z ostatních ras. Nerdílské sirény se však rozmnožují pouze minimálně. O první generaci sirén z jižní ledové země se momentálně nic neví. O původu Stromu "První matky" se též nic neví. Legendární údolí se zatím nepodařilo nalézt.

Trpaslíci

Trpaslíci pochází, stejně jako lidé a barbaři z Tery. Když povznesení znovuoživili kontinent na Atlantey, přivedli několik kmenů do bájného Yrandeya. Nejlépe se příslušníci této rasy cítí v podzemí, kde si dokáží samy "stvořit" svůj svět. Jejich mistři kamene, dokáží vytesat pozoruhodná díla. Stejně tak jsou vyhlášení jejich kováři, šperkaři a technici. Dalším oborem, kde vynikají je Archeologie a reverzní inženýrství. Díky tomu mohou znovu obnovit mnoho ztracených technologií. Pak je tu samozřejmě jejich záliba v alkoholu všeho druhu a různých, převážně hazardních hrách. Magie je jim však takřka bezvýhradně zapovězena. Dokonce odolávají i pokusům o léčení pomocí magie. Velký mág Ylazior, tvrdil, že trpaslíci mají v genech pevné ukotvení v třetím rozměru z čehož pramení jejich necitlivost vůči čtvrtému a pátému rozměru. Trpaslíci se sdružují v klanech, což jsou jakési velké rodiny. "Matkou" takového klanu, je vždy nejstarší žena. Ta se stará o veškerý běžný chod, obchodní záležitosti i práci jejích členů. "Vnější politiku" pak řeší její muž. Trpaslíci též nemají klasické svatby. Pokud se spolu dvojice rozhodne žít a zplodit děti, uzavřou "smlouvu o svazku", která je časově omezena do patnácti let nejmladšího potomka. Po tuto dobu jsou klanem bráni jako partneři a členové klanu. V případě, že jsou z rozdílných klanů, jsou po tuto dobu bráni jako členové v obou klanech. Smlouvu o svazku stvrzuje vždy Matka klanu (obě Matky). V patnácti letech se děti stávají dospělými a pokud mají rodiče z rozdílných klanů, mohou si svůj nový klan vybrat z těchto dvou sami. Jediná čistě trpasličí říše je Rudohorské království, rozprostírající se v podzemí Rudých hor. Vládcem je král, jež svou vládu vždy předává nejstaršímu synovi. Šest nejmocnějších klanů království mu pak přiděluje své rádce. Sedmého si volí sám král. Trpaslíci dále žijí společně s lidmi v Randůru, kterému vládne volený senát pěti lidí a pěti trpaslíků, kteří vyberou jedenáctého z význačných obyvatel Randuru, který pak senátu předsedá. Posledním místem, kde trpaslíci žijí je pak Azdeiria, nejstarší svobodná říše. Lidé, elfové a trpaslíci tu žijí společně pod vedením nejvyšší rady, složené ze zástupců všech tří ras.

Trolové

Trolové se vyvinuli na Atlantey, ze stejného předka jako orkové. Z počátku těžili ze své velikosti, síly a rychlé regenerace. To jim dávalo výhodu nad orky, které zotročili. Mocná říše Trolů však byla založená na tvrdé, otrocké práci orků. Ti se nakonec vzbouřili a své pány vyhnali do těžko přístupných koutů Atlantey. jediní potomci slavné říše trolů tak přežili na Planině předků, rozkládající se vysoko v horách nad Dorelgonem. Díky nepřístupnému terénu zdejší trolové přežili i nemrtvou nákazu. Další klan Rynatských trolů využil toho, že výbuch sopky na západě připojil jejich ostrov k pevnině. Zautočili na trpasličí město Khal dagor, které nakonec dobili. O ledových trolech z Jižní země není známo nic bližšího. Avšak vzhledem k vyprávění Matky Dharie-Hingar je velmi pravděpodobné, že byli vyhubeni první generací Sirén.

Rasy a jejich původ

      Strážci Atlantey